دعوت از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد برای شرکت در رویداد «ستاپ»

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست که روز چهارشنبه 8 دی 1400 در سالن جلسات مرکز فناوری اقبال برگزار شد، سید حسام نوربخش، مدیر محتوایی رویداد ستاپ(سکوی تحول آموزش و پرورش)، شهر یزد را یکی از قطب های نوآوری در کشور دانست.

در نشستی با حضور جمعی از مدیران عامل شرکت های پارک علم و فناوری یزد، مدیر محتوایی «رویداد ستاپ»، جزئیات این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست که روز چهارشنبه 8 دی 1400 در سالن جلسات مرکز فناوری اقبال برگزار شد، سید حسام نوربخش، مدیر محتوایی رویداد ستاپ(سکوی تحول آموزش و پرورش)، شهر یزد را یکی از قطب های نوآوری در کشور دانست و با اشاره به نیازها و دغدغه های آموزشی و تربیتی نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: کرونا بیشترین تاثیر را بر روی نظام آموزش و پرورش گذاشت زیرا زیرساختهای استفاده از پلتفرم های آموزشی قبلا آماده نشده بود.

وی افزود: اکوسیستم نوآوری کشور نیز در طول این سالها بر صنایع خلاق تمرکزی نداشت و خوشبختانه با فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه صنایع خلاق و راه اندازی خانه های خلاق، اتفاقات خوبی در سال های اخیر افتاده است.

نوربخش با بیان اینکه رویداد ستاپ با مشارکت موسسه علمی _آموزشی رزمندگان اسلام و شرکت پیشگامان توسعه دانش برگزار می شود، گفت: کمک به ساختار آموزش و پرورش رسمی کشور در رفع مشکلات فعلی با استفاده از راهکارهای نوآورانه و فناورانه، اثرگذاری ملی در مدیریت زنجیره ارتقاء نوآوری و خلاقیت و مهارت های مرتبط با آن در حوزه تربیت و آموزش کشور، ایجاد رابطه هدفمند میان تیم های کارآفرین این حوزه با بازار هدف و جامعه مخاطبین و نقش آفرینی در اکوسیستم تربیتی و آموزشی کشور با ابر شبکه سازی در این اکوسیستم، از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

وی با اشاره به احصاء ۱۴ چالش اصلی آموزش و پرورش با کمک دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت برای معرفی به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، گفت: طیف مخاطبین ما معلمین خلاق و دارای ایده فعال در دانشگاه فرهنگیان و بدنه آموزش و پرورش و افرادی هستند که در حوزه خدمات آی تی فعالیت کرده و سرویس های دیگری ارائه کرده اند اما به حوزه آموزش تاکنون به صورت جدی نپرداخته اند.

نوربخش افزود: اگر یک تعامل مستمر میان پارک های علم و فناوری به عنوان قلب اکوسیستم فناوری در هر شهر و شتاب دهنده های موجود، با بدنه آموزش و پرورش شکل بگیرد، عناوین نیازها و چالش ها به آن ها منتقل و چاره جویی می کنند.

مدیر محتوایی «رویداد ستاپ»، اصلی ترین سرمایه گذار رویداد را شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج دانست که رقم ۵ میلیارد تومان در قالب سرمایه گذاری و دو میلیارد تومان در قالب ارائه تسهیلات ۴ درصدی برای طرح ها و ایده های پذیرفته شده اختصاص داده است.

او گفت: موسسه رزمندگان یک موسسه شبه حاکمیتی است که هم دارای اهرم های اجرایی و ارتباطی در بدنه آموزش و پرورش بوده و هم طیف گسترده‌ای از دانش آموزان یعنی حدود 100 هزار دانش آموز را در اختیار دارد که می تواند بازار بسیار خوبی برای محصولات این استارتاپ ها باشد.

نوربخش منتورینگ، تسهیل گری و ارائه خدمات مشاوره تخصصی در حوزه آموزش، تربیت و کسب و کار، شتابدهی، سرمایه گذاری و جوایز نقدی و غیر نقدی را از دیگر خدمات رویداد ستاپ عنوان کرد و گفت: تقویت بنیان‌های فرهنگی اجتماعی و ارتقاء نقش آنها در امر تعلیم و تربیت، شخصی سازی و توسعه آموزش حرفه‌ای با رویکردهای نوین، عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات، تغییر فضای آموزشی و بهره گیری از روشها و ابزارهای نوین و بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی محورهای اصلی این رویداد را تشکیل می دهند.

وی افزود: فراخوان این رویداد اعلام شده و تا ۱۵ بهمن فرصت ارسال فایل طرح، ایده و پیچ تک در سامانه، پیش بینی شده است که بعد از ارزیابی اولیه، رویداد اصلی و نهایی در اسفند سال جاری و یا فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه نشست، تعدای از مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد از جمله شرکت آینده سازان فناوری آدور کویر، شتاب دهنده پارسان الکترونیک، ویانا و سپهرافزار ایرانیان محصولات خود را معرفی نموده و مقرر شد در صورت تمایل در سایت رویداد ستاپ اطلاعات خود را ثبت کنند.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2565″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2566″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

آخرین خبرها