فضای کار اشتراکی ؛ خالق شرکت های معروف دنیا

همه استارتاپ ها و شرکت های بزرگ قرار نیست کارشون رو از یه دفترکار شخصی پیشرفته و مجهز شروع کنن! امروز میخواهیم با چند تا از موفق ترین استارتاپ های دنیا آشنا بشیم که کارشون رو از یک فضای کار اشتراکی شروع کردن!

همه استارتاپ ها و شرکت های بزرگ قرار نیست کارشون رو از یه دفترکار شخصی پیشرفته و مجهز شروع کنن!

امروز میخواهیم با چند تا از موفق ترین استارتاپ های دنیا آشنا بشیم که کارشون رو از یک فضای کار اشتراکی شروع کردن!

 

شماره یک : اینستاگرام

شاید اگه بنیان گذارای اینستاگرام تو یه فضای اشتراکی حاضر نمیشدن ، هیچ وقت جنبه های محبوب برنامه شونو پیدا نمیکردن!

اونا فهمیدن فیلترای عکس ، جالب توجه ترین قسمت برنامه اونهاست پس دو ماه اونجا زمان صرف کردن و موفق شدن استارتاپ شون رو با عنوان اینستاگرام راه اندازی کنن!

 

شماره دو : اوبر (تاکسی اینترنتی مقرون به صرفه)

بنیان گذارهای اوبر کارشون رو در یک فضای کار اشتراکی در نیویورک شروع کردن و خیلی زود به اهمیت این فضاها پی بردن ؛ این موضوع برای اونها آنقدر با اهمیت بود که حتی با گسترش بیشتر اوبر و نقل مکان به سانفرانسیسکو با تیمی 8 نفره ، باز هم در یک فضای کاراشتراکی به کارشون ادامه میدادن !

 

شماره سه : تایم هوپ، Timehop

کار این اپلیکیشن تجدید خاطرات شما در فضای مجازیه !

تا سال‌های قبل ما برای تجدید خاطرات سراغ آلبوم تصاویر خانوادگی‌ میرفتیم اما با منتقل شدن تصاویر و خاطرات به شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام و… نیازه  که گاهی بتونیم خاطراتمون رو درهمه سایت‌ها مرور کنیم این کاریه که تایم هوپ انجام میده!

موسس این اپلیکیشن، در جایی گفته بود که در شهری مثل نیویورک که به خاطر هزینه ی بالا خیلی از کارآفرینان و افراد فنی قادر به داشتن دفتر کار برای خود نیستند، وجود این فضاهای کاری کمک زیادی به ما می‌کند.

 

شماره چهار: ایندی‌گوگو، Indiegogo

ایندی گوگو یکی از اولین وب‌سایت‌های جمع آوری کمک‌های مردمیه که کار خودش رو از سال ۲۰۰۸ شروع کرده و تا الان در بیشتر از ۲۲۰ کشور تونسته برای ۶۰۰,۰۰۰ پروژه کمک هزینه کسب کنه.

این شرکت هم کار خودش رو از فضای کار اشتراکی شروع کرده و در حال حاضر یکی از بزرگترین پرتال‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دنیاست که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنه.

 

شماره پنج : Hootsuite

Hootsuite با هدف ادغام تمام شبکه های اجتماعی در یک نرم افزار راه اندازی شد.

بنیان گذارهای Hootsuite معتقدن کار کردن در فضای اشتراکی ، شبکه‌های ارتباطی ارزشمندی برای اونها ایجاد کرده‌ که با استفاده از اون ، روند رشد و توسعه کسب‌وکار خودشون رو سرعت بخشیدن.

شماره شش : واندرفلای، Wanderfly

تیم واندرفلای کار خودشون رو در سال ۲۰۱۱ با ۴ بنیانگذار و چند نفر تیم فنی و نیروی تولید محتوا در فضای کار اشتراکی در نیویورک شروع کردن!

واندرفلای یک سایت الهام بخش برای مسافرت بود که به مردم کمک میکرد مقصد‌های گردشگری جدیدی رو با توجه به بودجه و علایق خودشون پیدا کنن!

تنها بعد از ۱ سال از شروع فعالیت، سایت معروف TripAdvisor  این استارتاپ رو خریداری کرد و اون را با سرویس‌های خودش ادغام کرد.

آخرین خبرها